Tükör, reflex

- Most miért kell állandóan belém kötni? - Hát nem érted? Ha látványosan balra húzol, akkor én jobbra foglak rugdosni, ha meg jobbra fordulsz, én balra rángatlak. Ez van.

Címkék

Rovatok

Kép gyorsan

2007.09.14. 18:13 tüske

Frissítsem, ne frissítsem?

Újabb kellemes MS-téma: a Cég csöndben frissíti a Windows Update klienst, anélkül, hogy bennünket megkérdezne. Ez sajnos finom csúsztatás, már ha számít ez valamit. A frissítéseknek ugye 4 szintje van, a legbutábbon mindent azonnal lehúz, a másik végletnél soha semmit. Ez utóbbi esetben a WU kliens se frissül, se csönben, se hangosan.

A "probléma" tehát az, hogy ha bármilyen formában tervezem a frissítést, akkor a WU a háttérben szó nélkül updateli magát. A fölhasználók többsége (akiknél be van kapcsolva a mindig mindet rakjon föl azonnal) ezt szerintem letojja. Őszintén szólva én is. A kicsit is odafigyelő ember persze nem engedi ész nélkül fölmenni a frissítéseket, hanem előbb átnézi őket. De magát a frissítést végző programot...?
Persze ez inkább hitvita, kontroll a gép fölött, stb. Értem én a parázókat, hogy a Microsoft bizony tud hibázni, és simán benne hagyhat egy lyukat a WU kódjában. Csakhogy akit ez érdekel, az nyilván követi az eseményeket, és ha elterjed, hogy valami gond van, akkor keres valami javítást. Akit meg nem érdekel, annak mindegy.

Ha én oprendszert fejlesztenék, igyekeznék a lehető legtöbb dolgot a központból irányítani, minél kevesebb fölhasználói beavatkozással. Mármint azokat a dolgokat, amiket muszáj kezelni. A WU-nak jönnek ki az újabb és újabb verziói, abból kell a legfrissebb, és kész. Mi a francért döntenél úgy, hogy nem kell? A magyarázkodás tényleg nehézkes, és kicsit parasztvakítás, de ettől még a lényeggel semmi gáz nincs.

6 komment

Címkék: microsoft zavar


A bejegyzés trackback címe:

https://ketertelmu.blog.hu/api/trackback/id/tr63165572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.14. 19:02:43

Ööö... Miért kéne úgy döntenem, hogy kell. A nem frissített gépem pont olyan jól működik, mint a frissített. Nem vagyok meggyőzve.

tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.09.15. 06:53:05

Ez az, hogy ha egyáltalán nem akarsz frissíteni (WU kikapcsolva), akkor nem történik semmi, WU kliens se frissül. Ha meg akarsz frissíteni, még ha ellenőrzött módon is, akkor így is, úgy is kell a kliens, gondolom én.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.15. 07:26:17

Igen, ez sejthető, de mit nyerek a frissítéssel. Mert valahogy hihetetlen számomra, hogy heti 50-100 megákat tudnak okosítani az XP-n érdemben...

tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.09.15. 08:47:26

:-) Ebben van valami (habár nem 50-100Mb az azért...). Ha lenne pontos listám, statisztikám kéznél, beraknám.
Így marad a hit: a KB445x56 jelzésű frissítés kijavít valami olyan hibát, vagy betöm egy lyukat, amit gonosz hackerek/spamrobotok/zombigép-kreátorok ki tudnak használni. Persze soronként utána lehet nézni mindennek, de minek
(ismerve a rendszer bonyolultságát és kaotikusságát, a gyakori frissítések simán elképzelhetőek).

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.09.15. 15:30:46

Használok tűzfalat (Kerio) és vírusirtót (Nod32). Ezeket értem, hogy mit frissítenek, de tájékoztatnak is rendesen. De asszem a következő reinstallnál bizony kikapcsolom a win. frissítéseket. Most fél giga ül a gépemen, amiről gőzöm nincs, hogy mi a rák...

tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.09.16. 12:49:52

Szíved joga. Asszem én megengedőbb vagyok a Nagy Testvérrel szemben, nem bánnám ha a frissítésekkel mindenféle driverek is lejönnének, azzal se kéne bajlódni.
süti beállítások módosítása